Retourbeleid

ONS RETOURBELEID
Ons Retourbeleid is onderdeel van, en moet in samenhang met, de Algemene voorwaarden gelezen worden. Wij behouden het recht om dit Retourbeleid op elk moment aan te passen. Dit Retourbeleid is voor het laatst aangepast op 03-03-2020.

HET IS ERG SIMPEL

Wanneer je een product ontvangt is het belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aan de hand van de factuur en altijd alvorens het te gebruiken controleert. Is er een probleem? Stuur ons een e-mail en vermeld duidelijk de volgende gegevens:

  • Product(en) die kapot zijn, verkeerd aangeleverd of niet voldoen
  • Of je een vervanging wilt ontvangen of terugstorting

HET RECHT OM VAN GEDACHTEN TE VERANDEREN

  • We hebben het allemaal wel eens gedaan, een artikel kopen en bij ontvangst tot de conclusie komen dat je het artikel helemaal niet nodig hebt.
  • Je hebt 14 dagen om je bestelling te annuleren, dit valt onder ons 14 dagen retourbeleid, die start op de dag nadat jij je bestelling hebt ontvangen.
  • Het is zo simpel, je hoeft alleen de onderstaande stappen te volgen (Lees ‘Wat te doen bij het retourneren van een artikel’).
  • De artikelen mogen alleen ongebruikt geretourneerd worden in de originele verpakking zoals je het hebt ontvangen.

BESCHADIGDE OF VERKEERDE PRODUCTEN ONTVANGEN

Onze excuses voor het ontvangen van een beschadigd of verkeerd product. Wij begrijpen hoe frustrerend dit kan zijn en we gaan dit zo snel mogelijk proberen op te lossen.

Als je van mening bent dat je het verkeerde products hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Graag willen wij van je weten wat er verkeerd is zodat we je kunnen vertellen wat de vervolgstappen zijn.

Ons retourbeleid voor verkeerde producten handhaaft je wettelijke rechten.

ARTIKEL NIET ONTVANGEN

Onze excuses voor het feit dat je het artikel niet ontvangen hebt. Dit komt niet veel voor en we willen dit dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.

Om restitutie of een vervangend product te ontvangen acht je ons binnen 21 dagen na ontvangst van de e-mail met verzendbevestiging te laten weten dat je het artikel niet ontvangen hebt.

JE WETTELIJKE RECHTEN

Ons retourbeleid ondermijnt je wettelijke rechten niet.

WAT TE DOEN BIJ HET RETOURNEREN VAN EEN ARTIKEL

Neem contact op met onze klantenservice om een retourzending te organiseren.

Wij hebben je ordernummer, de naam van het artikel dat je retour wilt sturen, en de reden voor de de retourzending nodig. Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen zullen wij je een uniek retour-authorisatie nummer en alle verdere benodigde informatie toesturen.

Verpak het artikel alstublieft op een veilige manier en zorg ervoor dat het retourformulier mee verpakt is.

Zorg ervoor dat je een bewijs van verzending ontvangt wanneer je het artikel retour stuurt. Dit is gratis en zonder dit bewijs kunnen wij, in het onwaarschijnlijke geval dat het artikel verloren raakt tijdens de verzending, geen terugbetaling verwerken of een vervangend artikel toesturen.

Als je om een vervangend artikel hebt gevraagd en dit product niet meer verkrijgbaar is zullen wij het bedrag terugbetalen en op de rekening die gebruikt werd voor de oorspronkelijke aankoop terugstorten.

Elk artikel dat je hebt geaccepteerd en vervolgens terugstuurt is voor je eigen verantwoordelijkheid totdat het ons magazijn bereikt. Wij raden aan gebruik te maken van een leverancier die het bedrag van de goederen verzekert.

RETOURNEREN VAN EEN VERVANGEND PRODUCT

Als een besteld artikel foutief bleek te zijn en deze is vervangen, dan heb je het recht om je bestelling van het vervangende product te annuleren binnen 7 werkdagen startend op de dag nadat je het vervangende artikel hebt ontvangen en ontvang je een vergoeding.

KOSTEN VAN HET RETOURNEREN

Wij kunnen de retourkosten alleen vergoeden als:

  • wij het verkeerde artikel hebben gestuurd, of
  • het artikel is beschadigd of foutief is, of
  • als je een vervangend artikel retourneerd of een vervangend artikel ontvang dat je niet wilt houden.

Wij zullen geen retourkosten betalen voor artikelen die werkend zijn. De kosten van het retourneren van een artikel zijn afhankelijk van het artikel en zal met je gecommuniceerd worden na het testprocess is afgerond.